2013. augusztus 21., szerda

Reggeli kása

Manócska kezd leszokni a reggeli banánról, illetve próbáljuk hozzászoktatni másféle reggelikhez is (szeptembertől bölcsis lesz). A spenótos omlett sonkával töltve, a rántotta, a sült császár- vagy tokaszalonna friss zöldséggel nagyon bejön neki. Nemrég Elmira gyerekszakácskönyvéből a reggeli kását próbáltuk ki, kicsit módosítottam rajta (lásd recept), nekem ízlett, neki kevésbé. Tejbegríz helyett (már amelyik gyerek ismeri) tökéletes választás lehet - szerintem, de próba szerencse :)

Reggeli kása

Hozzávalók:
4 dl kesutej (100 g egy éjszakára beáztatott kesudióból)
30 g kókuszreszelék (megőröltem a mandulával együtt)
45 g őrölt blansírozott mandula (nekem csak héjas volt itthon)
25 g xilit
(20 g kókuszliszt - elég sűrű lett enélkül is, így kihagytam)
őrölt fahéj
(almakocka vagy más gyümölcs)

Elkészítés:
A kesutejet feltesszük főzni az őrölt kókuszreszelékkel és mandulával, sűrűn kevergetjük. Ha megfelelő az állaga beleszórjuk a xilitet és a fahéjat is, elkeverjük és ha felolvadt benne, levesszük a tűzről. Hűlni hagyjuk, majd rászórjuk az almakockákat. Melegen, langyosan és hűtő hidegen is tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése