2012. május 23., szerda

Paleo a terhesség alatt

Evés-ivás:

A terhesség előtt, illetve elején szigorítottam az előző postban leírtakra az étkezésemet. Kimondottam kívánós nem voltam, de szinte egész nap ettem, nem kis mennyiségeket:
  • közvetlenül reggel felkelés után és este lefekvés előtt egy-egy banánt
  • a munkahelyen reggeliztem: paleosütit vagy valamilyen kencét (házi májkrém, padlizsánkrém, tonhalkrém) paleokenyérrel vagy puffasztott rizzsel (ha nem volt idő kenyeret sütni) és paradicsommal
  • ebédre levest, húst zöldséggel vagy spenótot/sóskát feltéttel vagy valamilyen rakott zöldséget sajttal
  • vacsorára a reggelihez vagy az ebédhez hasonlót, vagy felvágottat sajttal és zöldséggel 
  • étkezések között rengeteg gyümölcsöt, nyers zöldséget (éppen amit lehetett kapni), magvakat vagy pár kocka étcsokit
  • rengeteg gyümölcsteát és tisztított csapvizet ittam
Egészség:

A terhesség legelején volt egy kis náthám, ezt követően kutya bajom nem volt, még a poratka allergiám sem jött elő. Minden leletem teljesen normális volt, Manócska szépen fejlődött.

Vitaminok:
  • Femibion 800 nevű magzatvédő vitamin (az első 4-5 hónapban)
  • Nővér céklatabletta vaspótlás gyanánt (korábban vérszegény voltam, de a terhesség alatt ez rendeződött) 
  • 3000 NE D-vitamin
  • 1000 mg C-vitamin
  • bioaktív kékjód (ezt már csak a vége felé, mert előtte nem ismertük)
  • B-vitamin komplex
  • 3000 mg halolaj
  • Tovita (kálcium)

Sport:

A futást abbahagytam.
A biciklizés eleinte még ment, de kényelmetlen volt, így inkább sétáltam.
Már a terhesség előtt is idősebbeknek tartott konditornára jártam heti egyszer, ahol a hangsúly inkább a hátizom erősítésén volt, ezt folytattam a 7. hónap végéig, a hasizom gyakorlatokat "kismamásítva".
Az utolsó 2 hónapban kismama-tornára jártam heti egyszer.

165 centi vagyok és 47 kilóval indultam. A terhesség alatt 7,5 kilót híztam. Manócska 39. hétre, 3100 grammal és 52 centivel, természetes úton, az első fájástól számítva 8 óra alatt, makkegészségesen született.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése