2013. június 27., csütörtök

Nyaralás

Tavaly az 1 éves Manócskával még csak egy hétvégére merészkedtünk el (pontosabban vittek el) nyaralni és a főzés se a mi reszortunk volt, de idén már a majd 2 évessel egy hétre mentünk saját autóval egy apartmanjellegű vállalati üdülőbe Visegrádra és mi gondoskodtunk a kajáról is.

Még itthon megsütöttünk 4 adag húst (sült csirkeszárny, baconbe tekert sült csirke felsőcombfilé, mustáros csirkemell, sült kacsacomb) és volt egy jó nagy adag házi sült kolbászunk és húspástétomunk is anyóséktól. Vittünk zöldségeket (uborka, paradicsom, karalábé, répa, karfiol, cukkini, hagyma, avokádó), gyümölcsöket (citrom, lime, banán, alma, cseresznye, meggy), tojást, sajtot, téliszalámit, kolbászt, némi fűszert, tonhalkonzervet, végszükség esetére puffasztott rizst, de ezek a helyszínen is beszerezhetők lettek volna, illetve néhány paleo alapanyagot (gesztenyeliszt, kókuszkrém, paleolaj) és 2 paleo kenyeret. Volt hűtő és rezsó, vittünk botmixert és párolót. Ásványvizet, zöldség/gyümölcs utánpótlást és amit itthon felejtettünk, azt helyben szereztük be (bolt, zöldséges).
A hűtőben a húsok, zöldségek, gyümölcsök és a kenyér simán kibírták egy hétig, nem romlottak meg, a zöldségeket frissen pároltuk. A téliszalámit, a sajtot és a puff. rizset, bontatlanul hoztuk haza.

Innivaló: citromos, lime-os vagy sima ásványvíz
Ennivaló: kétféle napunk volt:
  • amikor egész nap kirándultunk:
reggeli: banán és valami kiadósabb (pl. 10 tojásból rántotta, sült hús nyers zöldséggel)
napközben: gyümölcs (a fenti kép cseresznyézés közben készült), Manócskának volt még itthon elfekvő Vitatigris eperpüréje és Tescos alma-szilvapüréje is, ezek 100 % gyümölcstartalmúak, pont kapóra jöttek
vacsora: sült hús/kolbász párolt zöldséggel/karfiolpürével
  • amikor a szálláson ebédeltünk:
reggeli: banán és valami lightosabb (pl. avokádókrém kenyérrel nyers zöldséggel, húspástétom uborkával)
tízórai: gyümölcs
ebéd: sült hús/kolbász párolt zöldséggel/nyers zöldséggel/karfiolpürével
uzsonna: gyümölcs és/vagy omlett
vacsora: sült hús/kolbász párolt zöldséggel/nyers zöldséggel vagy tonhalkrém kenyérrel

Utolsó nap Esztergomba mentünk a rossz időre való tekintettel és végül ebédidőben beültünk egy önkiszolgáló étterembe, ahol valami speciális tálat ettünk grillezett csirkével és sajttal, friss salátával (volt rajta némi kapros öntet, amiről ha tudunk, akkor nem kérjük rá, de egyszer belefért). Manócska csak a szűz zöldségeket kapta husival.