2013. április 25., csütörtök

Spenótos omlett

Manócska utoljára a tavalyi szezonban kapott sóskát/spenótot. Eleinte lelkesen falta, majd úgy döntött, hogy azért mindent mégsem eszik meg :) Nem erőltettük. Most viszont újra itt a szezonja, úgyhogy cselhez folyamodtam. Először a párolt spenóthoz és némi édesburgonyához tettem egy friss almát is, majd botmixerrel pürésítettem, ízesíteni nem is nagyon kellett. Az első pár kanállal némi husival meg is ette, de többet nem evett belőle. Nekem jutott a maradék. Aztán találtam egy receptet az Ízek és érzések magazinban Elmirától. Sejtettem, hogy ez be fog jönni neki, mert tojásos ételt bármikor képes enni...

Spenótos omlett

Hozzávalók (2 személyre):

1 kiskanál vaj
2 szál újhagyma
1 gerezd fokhagyma
10 dkg spenót (mi csak 6 dkg-t tettünk bele)
4 tojás (a végén még 5. is került bele)

örölt bors
1 kiskanál olivaolaj
5 dkg reszelt sajt (gouda)

Elkészítés:

A vajon a felszeletelt újhagymát és a zúzott fokhagymát 2 percig pirítjuk, majd a megmosott, szárától megfosztott spenótot is beletesszük. Kicsit hűlni hagyjuk. A tojásokat a fűszerekkel felverjük, majd hozzátesszük a hagymás spenótot is. Az olívaolajat felforrósítjuk, majd egy evőkanálnyi tojásos keveréket beleöntjük, majd lassú tűzön pirosra sütjük mindkét oldalát. A reszelt sajtot beleszórjuk, majd feltekerjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése